Od pewnego czasu trwa w Polsce dyskusja na temat wprowadzenia do szkół obowiązkowej edukacji seksualnej.
Organizacje homoseksualne i różne grupy, stawiające sobie za cel wczesną edukację seksualną naszych dzieci (np.: Grupa Edukatorów Seksualnych PONTON), starają się zdyskredytować obecny program nauczania z pomocą autorytetów seksuologii (prof. Z. Lew Starowicz) oraz różnych mediów (czasem mniej a częściej bardzie opiniotwórczych, np.: Gazeta Wyborcza – akcja „sekskorepetycje”). Równocześnie podejmują próby wprowadzenia własnych podręczników, które nie zostały dopuszczone do użytku i atakują ekspertów, którzy pozytywnie opiniują obecne rozwiązania i podręczniki.
Milczenie w tej sprawie będzie utwierdzało te organizacje w zasadności swych działań i z czasem doprowadzi do częściowego bądź całkowitego (wszak apetyt rośnie w miarę jedzenia) wprowadzenia swego programu do szkół.
Co z tym robimy?
Prosimy o przyłączenie się do protestu. Oprócz wyrażenia naszego stanowiska w tej sprawie, będzie on zapewne wsparciem dla tych urzędników, dla których obrona obecnych regulacji jest równie ważna jak dla nas.
Jak to robimy?
Wysyłamy list protestacyjny do Ministerstwa Edukacji Narodowej.
Poniżej kilka propozycji takiego listu z prośbą o wydrukowanie, podpisanie i wysłanie pocztą na adres MEN (zachęcam przy tym do indywidualnej edycji załączonych wzorów).
1. Wersja pierwsza
…………………………………………………………..
(miejscowość i data)
…………………………………………………………………………………..
(imię i nazwisko)
…………………………………………………………………………………..
(adres)
…………………………………………………………………………………..
Pani Katarzyna Hall
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Al. Szucha 25
00-918 Warszawa
dotyczy:
nacisków zmiany podręczników i wprowadzenia do szkół obowiązkowej edukacji seksualnej
Szanowna Pani Minister,
Cykl artykułów zamieszczonych w „Gazecie Wyborczej” pt. Sekskorepetycje wskazuje na próbę zmian w szkolnictwie polskim z wychowania do życia w rodzinie na permisywną edukację seksualną.
Tymczasem dane statystyczne wskazują, że sytuacja młodzieży polskiej – chodzi
o nieletnie matki i dokonywane aborcje – jest lepsza niż w innych europejskich krajach.
Dlaczego więc niszczyć i degradować taki styl wychowania w zakresie płciowości człowieka, który przynosi dobre efekty?
Z poważaniem
………………………………………………….
Do wiadomości:
1. Donald Tusk, Premier RP, Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Al. Ujazdowskie 1/3, 00-583 Warszawa
2. Andrzej Smirnow, Przewodniczący Komisji Sejmowej Edukacji, Nauki i Młodzieży, ul. Wiejska 4/6/8,
00-902 Warszawa
3. Arcybiskup Ks. Józef Michalik, Przewodniczący Konferencji Episkopatu Polski,
Skwer Ks. Kard. Stefana Wyszyńskiego 6, 01-015 Warszawa
2. Wersja druga
…………………………………………………………..
Pani Katarzyna Hall
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Al. Szucha 25
00-918 Warszawa
Protest
Szanowna Pani Minister,
My, rodzice, sprzeciwiamy się zmianom dotyczącym treści programowych i podręczników „wychowania do życia w rodzinie” o charakterze prorodzinnym na obowiązkową edukację seksualną, którą promują środowiska liberalne (Gazeta Wyborcza, artykuły z dnia 14 lutego i 19-20 lutego 2011 r.) Konstytucja RP (art. 48) daje nam „prawo wychowywania dzieci zgodnie z naszymi przekonaniami”.
Lp. Imię i nazwisko Pesel Podpis
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
Do wiadomości:
1. Premier RP, Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Al. Ujazdowskie 1/3, 00-583 Warszawa
2. Andrzej Smirnow, Przewodniczący Komisji Sejmowej Edukacji, Nauki i Młodzieży, ul. Wiejska 4/6/8,
00-902 Warszawa
3. Irena Lipowicz, Rzecznik Praw Obywatelskich, Aleja Solidarności 77, 00-090 Warszawa
4. Arcybiskup Ks. Józef Michalik, Przewodniczący Konferencji Episkopatu Polski,
Skwer Ks. Kard. Stefana Wyszyńskiego 6, 01-015 Warszawa
3. Wersja trzecia
……………….., dnia ………………………………….
……………………………………………..
……………………………………………..
Pani Minister Edukacji
Katarzyna Hall
al. Szucha 25
00-918 Warszawa
Dotyczy: podręczników i zajęć szkolnych z wychowania do życia w rodzinie
Szanowna Pani Minister,
W związku z informacjami medialnymi (Gazeta Wyborcza 14-20 lutego br.) o inicjatywie wprowadzenia obowiązkowych zajęć z wychowania seksualnego i wycofania podręczników o charakterze prorodzinnym, jako rodzice wyrażamy zdecydowany sprzeciw.
Uzasadnienie:
1. Rodzice mają prawo i pierwszeństwo do wychowywania swoich dzieci. Gwarantują to m.in.:
a) Konstytucja Rzeczypospolitej
Art. 48.1 „Rodzice mają prawo do wychowania dzieci zgodnie z własnymi przekonaniami”.
b) Ustawa o Systemie Oświaty
Art. 1
System oświaty zapewnia w szczególności:
– wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny.
c) Kodeks rodzinny i opiekuńczy
Art. 95 § 3
„Władza rodzicielska obejmuje w szczególności obowiązek i prawo rodziców do wykonywania pieczy nad osobą i majątkiem dziecka oraz wychowania dziecka.
d) Karta Praw Rodziny
Art. 5
„Rodzice, ponieważ dali życie dziecku, mają pierwotne, niezbywalne prawo i pierwszeństwo do wychowania potomstwa i dlatego muszą być uznani za pierwszych i głównych jego wychowawców”.
Z poważaniem
……………………………………………………………
Do wiadomości:
Krajowe Duszpasterstwo Rodzin – Skwer Ks. Stefana Kard. Wyszyńskiego 6, 01-015 Warszawa
Andrzej Smirnow, Przewodniczący Komisji Sejmowej ds. Edukacji, Nauki i Młodzieży, ul. Wiejska 4/6/8
00-902 Warszawa
Donald Tusk, Premier RP, Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Al. Ujazdowskie 1/3, 00-583 Warszawa
Arcybiskup Ks. Józef Michalik, Przewodniczący Konferencji Episkopatu Polski,
Skwer Ks. Kard. Stefana Wyszyńskiego 6, 01-015 Warszawa